Geschreven doorJelle
Als 'zoon van' ben ik werkzaam als Marketing & Finance Manager binnen A-Z Barbecue Service. Benieuwd naar wat ik zo allemaal meemaak in mijn leven? Neem dan geregeld een kijkje op deze blogpagina....
Meerdere van zijn Smokey Goodness-boeken zijn uitgeroepen tot 'Kookboek van het jaar'. Voor velen is het een ideaal cadeau voor verjaardagen of voor vader- of moederdag. Inmiddels zijn zelfs meer dan 330.000 exemplaren verkocht. Jord Althuizen werd in 2014 wereldkampioen ‘whole hog barbecue’. Zijn restaurants in Rotterdam, Antwerpen en Amsterdam floreren als nooit tevoren. Kortom, Jord Althuizen bestempel ik als een échte barbecuegoeroe. Althuizen was in 2010 in Frisco, Colorada. De centrale straat van het dorpje stond vol met grote barbecues. Zo groot had de uit Delft afkomstige Althuizen ze nog nooit gezien. En het vlees was verrukkelijk. Veel beter dan in Nederland. Dat moest beter, vond hij.
Terug in Nederland ging hij op onderzoek uit en begon hij met testen. Hij was rotsvast in zijn missie Nederland écht te leren barbecueën en ontwikkelde een concept: Smokey Goodness. De uitgangspunten: werken met vlees van duurzame herkomst, dit zo lang mogelijk boven het vuur branden als nodig is en een echte 'fire-cooking' beleving creëren. Dat deed Althuizen onder meer door een barbecue te laten bouwen van 2.500 kilo. Er moest zelfs een staalbouwer aan te pas komen. Inmiddels is zijn concept een groot succes gebleken. Sterker nog: hij is nu de eigenaar van een waar barbecue-imperium. Althuizen werd voor het grote publiek bekend door de vele boeken die hij schreef. Ook was hij te zien in een reclame van Albert Heijn. Een spotje dat nota bene in zijn achtertuin werd opgenomen. Inmiddels is hij uitgegroeid tot dé barbecue-expert van Nederland.
Ik wil je natuurlijk niet een paar tips onthouden van deze BBQ-expert:
* Kies je toch liever voor barbecuegemak onder eigen dak dan kun je natuurlijk altijd bij onze barbecueservice aan huis terecht. Fijne BBQ-zomer iedereen!